söndag 3 juni 2012

Med och utan glasskiva i badrummet


Med glasskiva (de övre bilderna) och utan glasskiva (de nedre bilderna).



Glasskivan som skulle piffa till den vita bänkskivan blev inte långvarig. På något sätt lyckades det tränga ned vatten under glasskivan som pressades ut och blev som en stor blöt fläck mellan handfaten. Under glaset alltså. Inte snyggt och inte hälsosamt för bänkskivan.

Glasskivan såg läcker ut från början men det blev ganska svårt att hålla rent. Den lilla springan i framkant ville gärna samla smuts och gärna släppa in några droppar vatten också. Så även om det kanske ser lite mindre snyggt ut nu är det hur som helst lättare att hålla rent och torrt. Och våra barn kan plaska bäst dom vill med fiskarna i handfaten.



Fiskarna som gärna simmar omkring i våra handfat.

21 kommentarer:

  1. Så himla fint ni har det! Ett drömhem! Vill fixa mitt badrum! Tror det är mer praktiskt utan glasskiva! Snyggt vilket som!

    Bedårande bilder på barnen!!

    Fin söndag till dig och din lilla familj! KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Låter som det bara fanns ett val....ibland funkar det inte i "verkliga livet" ...snyggt är det iallafall...

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  3. Åh va fint badrum ni har! Underbart! Och riktigt fint kort på dina barn i inlägget nedan! Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland måste funktion gå före estetiken. Klart att fiskarna ska kunna simma. :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. ...ehhh, glömde ju att lägga till det viktiga faktum att badrummet ju är skitsnyggt även utan glasskiva. Rätt viktigt i sammanhanget :)

    Kramar igen

    SvaraRadera
  6. Åh, fint badrum :) kram Diana

    SvaraRadera
  7. Vilka söta fiskar! Min dotter (4,5 mån) har just upptäckt sambandet mellan att spralla i badbaljan och det plask som då uppstår. Så roligt! :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  8. Ibland blir det inte som tänkt - fast bra ändå. Så fin bild på barnen här innan. Nu är det utlottning hos mig - något som är fint att ha till barnens kalas. Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  9. Vart har ni köpt det fina fiskarna?? Lo avskyr både dusch och bad, så lite roliga grejer kanske kan lätta upp stämningen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi köpte dom i en lokal butik som gått i konkurs nu... Det var fyra fiskar som låg i en lite genomskinlig plastbag liksom. Tror de kommer från CanpolBabies, här kan du se några liknande djur. Just de fiskarna vi har verkar inte finnas kvar i sortimentet.
      http://canpolbabies.com/en/products#ucts/page:4/group:7

      Hoppas de lättar upp stämningen i duschen. lilly brukar ta med sig sin potta in i duschen dessutom och låtsat att fiskarna simmar där i. Och så får jag sjunga "fisken simmar många timmar i sitt hav..." länge länge länge :)

      Radera
    2. Se! Här hittade jag dom: http://www.barntrygghet.se/bad-sol/ovrigt-sol-bad/badfiskar/

      Radera
  10. Hejsan hejsan!
    Vi två skulle tycka det var underbart roligt om du kunde bara ägna dig en minut till att gå in på denna länk
    http://foreverphotos.blogg.se/2012/june/fragestund.html#comment
    och ställa en fråga!
    Vi skulle bli oerhört glada!

    Ha en bra kväll, KRAM från oss ♥

    SvaraRadera
  11. Suuuuuuuuperfint badrum!!!! Trist att det inte funkade med spegeln... Fräckt med fiskarna:)))))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Ofta hänger inte snygghet och praktiskt ihop. Vilken lycka för barnen att du valde bort glasskivan!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  13. Du ser ut att ha ett så fint hem. Otroligt söta och fina barn och så är de alltid så fint klädda.
    Mysigt att kika in hos dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gulligt du är, tack :) Även mina barn går självklart smutsiga och i konstigt matchade kläder, men just de tillfällena lägger jag kanske inte ut här ;)

      Radera
  14. Det är fint ändå, utan glasskiva! Och supersöta fiskar! :-)

    SvaraRadera
  15. Jättefin blogg förresten! Jag har börjat följa dig på Bloglovin! :-)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad glad jag blir! Både för din kommentar men också kul att du vill följa bloggen på Bloglovin.

      Radera
  16. Sv: Vad roligt att du kikade in hos mig! :-)

    Min dotter är snart ett halvår, men hon var fyra månader när jag började gå på Mamma Boot Camp-pass. Jag tyckte att det var ganska lagom med promenader fram tills dess. Låter perfekt att träna då när din man är hemma! Man behöver både den fysiska träningen och lyxen att få komma iväg själv ibland! :-)

    Men det är ju viktigt att magmusklerna har hunnit gå tillbaka lite innan man börjar träna, delningen ska tydligen inte vara större än två fingrar i bredd. Så mitt tips är att fortsätta med promenader under sommaren och sedan köra pass i augusti när det mesta drar igång igen. Det kanske finns Mamma Boot Camp i din stad också?

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt tips om Mamma Boot Camp. Jo det finns, jag har en kompis som går på det nu. Blir nog lagom att börja i augusti som du skrev. Idag började jag faktiskt att göra övningarna som man fick i en folder från BB. Man måste ju börja någonstans, känner att min rygg behöver det.

      Ett halvår, det är en mysig tid det!

      Radera