tisdag 6 mars 2012

Drömmar om silke

Lord Nelson silkestäcke vore nog skönt i sommar.


Att silke är mjuk och lent har väl knappt någon missat. Att silke också är temeraturreglerande kanske inte alla vet. Svalkar när det är varmt och värmer när det är kallt.

Jag har underställ i silke (finns på Twilfit) och det är så fantastiskt skönt, så underbart att man även vill använda det som pyjamas. Materialet är väldigt tunt och tar ingen plats under byxor, alltså inga otäcka obehagliga tjocka veck som irriterar. Materialet ser dessutom ganska fint ut, så om du har kjol en dag och tunna strumpbyxor till kan man dra på sig dessa "leggings" över strumpbyxorna för att behålla varma ben en kall vinterdag. Men nu är ju vinter över. Varför pratar jag då om underställ.

Egentligen är det själva silket jag vill ställa en fråga om. Sover ni i silke? Då menar jag inte i silkespyjamas utan har ni täcke i silke? Jag har varit så nyfiken på detta ett tag och nu idag hittade jag silkestäcken till halva priset på Campadre. Så, är det något att införskaffa?

8 kommentarer:

  1. Har aldrig provat silkestäcke, men det måste vara otroligt skönt!

    SvaraRadera
  2. Det hade jag inte hört talas om. Låter spännande.

    Tjusigt med silkes-lång-kalsonger ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Nej jag har inget silkestäcke, men det låter faktiskt superskönt! Jag borde verkligen investera i nya täcken för våra är gamla och har passerat bäst-före-datum, haha!! Om du köper silkestäcken får du berätta vad du tycker om dem!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag så gärna! Visst blir det lätt att man inte prioriterar sådan som inte liksom "syns". Kram kram

      Radera
    2. Nu är dom beställda, väntar verkligen på leverans :) Är så nyfiken jag med!

      Radera
  4. Har inte hört talas om det, men måste ju erkänna att jag blir nyfiken nu. Kanske är något att testa. Dyrt eller?
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Campadre har en kampanj från Lord Nelson nu och då är de för halva priset. ca 650kr istället för 1300 kr /täcke.
      Kram

      Radera
  5. Jag har aldrig testat men kan tänka mig att det är underbart kram

    SvaraRadera