lördag 17 mars 2012

Från blått till rött

Förmiddagströttis påväg till farmor & farfar. Även snuttefilten och nappen fick följa med i bilen.


Från den blå frukosten till en påse med blått. Och rött. En påse från Polarn & Pyret. Vi har legat i startgroparna i några veckor att köpa vårkläder till Lilly men inte kommit till skott. Det är ju så svårt att veta vad de behöver. Som förstagångsförälder ställs man med frågor inför varje ny årstid; vad ska de ha på sig för att inte blir för varma eller för kalla. Förra våren tyckte jag inte det var lika svårt som nu eftersom Lilly då varken sprang omkring eller gick på förskolan. Nu behövs ytterkläder för både ur och skur samt även kläder för fritid och fint.

Ni har ju fått en skymt av tidigare hur jag försöker planera och fundera (här) när det gäller hennes klädinköp. Då var det bara "vanliga" kläder och ni kan tänka er hur jag har våndats nu när det gäller ytterkläder. Jag har malt sönder makens öron med mina diskussioner den senaste tiden. Till slut sade han; nu åker vi till Polar & Pyret och köper vad hon behöver så är det klart". Ni förstår att han inte riktigt har samma upplägg som mig när det gäller detta va. Jag vill helst kolla av hela marknaden och hela världens utbud innan jag kan bestämma mig och helst hitta produkterna till rabatterat pris någonstans. Att Polarn skickat ut en rabattkupong med 20 % på ett helt inköp kom mycket lägligt. Ja tack, då kan jag tänka mig att åka dit på stört.

Här får ni se lite av det röda som fick följa med hem. Fritidskläderna. De fick invigas idag när Lilly skulle åka bil till farmor & farfar. Likaså den röd/vit-randig PoP-tröja som Lilly fick av just sin farmor igår. Farmor hade köpt den helt ovetandes om den övriga uppsättningen. Visst blir man glad när det matchar ihop så bra.






De små blommorna skulle inspekteras innan hon hoppade in i bilen.

 

Dagens röda från Po.P. Randig mössa med fleeceinsida, halksockar, fingervantar, rutig kofta, randig tröja. Och så västen. (Bilder: www.polarnopyret.se)

12 kommentarer:

  1. Så mycket fint! Pop är kanonbra ju! :D

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så fint, så fint Linda! :-) Vad fin söta Lilly är i kläderna! Här hemma gillar vi också polarn o pyret :-)

    Tusen tack för det fina grattiskortet! Jag har tänkt gå in här tusen gånger och tacka för det men det har alltid kommit något emellan. Men nu så.. TACK! Vi blev så glada :-)
    Hur länge har du kvar nu? Visst börjar det närma sig för dig?
    Ni har blommor och vi har höga snödrivor, fast det har töat lite de sista dagarna. Hur som helst så ligger då snön kvar hela april säkert.
    Stor kram till er från oss! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara! Vad glad jag blir för din kommentar, har tänkt på er så ofta. Vet ju att Nelia också klätt sig i PoP, minns hennes marinblå overall o mössa från förra vintern när Lilly hade lika fast i rött. Jag har ganska exakt en månad kvar, lite mer. 19 april är BF. Skönt att veta att våren kommer, även om det dröjer lite till.

      Ps. Jag har mailat dig.

      Kram Linda

      Radera
  3. Snutt hade mina tjejer också. Åhléns hade förut så himla bra snuttar i bra storlek 40 x 40 ca i fina mönster. Har ett helt gäng olika. : ) Nu finns de inte att få tag på längre, om de inte kommit in igen. Försökte hitta när en kompis fick barn men icke.

    Från Ikea brukar jag alltid få med mig värmeljus.
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd att de tar bra produkter ur sortimentet. Kanske är någon nu variant på väg.

      Radera
  4. Tack så mycket! ja vi är jättenöjda med köket :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Jag älskar verklingen Polarn o Pyret, både för de klassiska plaggen som verkligen är barnplagg, men också för de fantastiska kvaliteten. Hon är så söt er dotter så man baxnar. Så fina bilder du har tagit på henne! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad gullig du är :) Lite suddiga blev allt bilderna, men så blir det ibland.
      Kram kram

      Radera
  6. Vilken superfin outfit! Såg att de hade hur mycket fint som helst på Polarn nu. Suck, nu blev jag ännu mer shoppingsugen :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag blev shoppingsugen av ditt nya inköp :)
      Kram

      Radera
  7. Men så fin hon är! Superfina röda kläder. Här hemma handlar vi mycket pop kläder. Oslagbar kvalitet tycker jag, speciellt utekläderna.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, nu börjar det närma sig! :) Min tjej är drygt 2 månader och jag kan fortfarande knappt fatta att hon legat i min mage. Jag är rätt anti pojk- och flick-färger och vägrade rosa kläder till en början. Men så har vi fått ärva en hel del kläder, både från flickor och pojkar och då var där ju en del rosa plagg. Jag insåg då att jag kanske inte behöver gå till överdrift varken på ena eller andra hållet... :) Kram/Nellie

    SvaraRadera