torsdag 1 mars 2012

Bilder från Lillys bebisrum

Nu får ni äntligen kika in i Lillys rum på riktigt. Hur det såg ut innan och under renoveringen kan ni se i detta inlägg. Om ni vill se flera inlägg om hennes rum kan ni klicka på etiketten Mitt hem - bebisrum i högerkolumnen eller klicka här. Där finns inlägg om detaljer i hennes rum som jag skrivit om tidigare.

Rummet är inte stort. 10,3 kvm nu efter att vi tagit bort de platsbyggda garderoberna. Det är inte lätt att få till bra lekytor samt massor av förvaring i ett litet rum. Oj vad vi har flyttat runt möblerna här inne.

Kanske känner ni igen några detaljer från er barndom? Tavlorna ovanför sängen (barnen under paraplyet  och tjejen som ritar) är från mitt barnrum. Mätstickan med djuren är från makens barnrum. Sesame Street-huset i hyllan har maken lekt med som barn. Och den blårutiga kärran har jag gått oändligt många timmar och kört dockor i.


















33 kommentarer:

  1. Åh, så snyggt! Och tapeterna, de är ju bara pricken över i:et. 12 poäng!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, en tolvpoängare. Det var inte dåligt. Jo de är ju ganska iögonfallande så det har liksom varit tapeten som fått vara i fokus i rummet och det andra stå tillbaka lite.
      Kram Linda

      Radera
  2. Wow! Så snyggt! Där skulle jag vilja bo! :)

    SvaraRadera
  3. SÅÅ fint och välkomnande :)

    SvaraRadera
  4. Åh vilka söta tavlor. Vart har du hittat dom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft tavlorna (affischer klistrade på playwood) nedpackade i en låda sen min barndom :) Jag hade dom alltså på mitt rum som barn. Har sökt på internet för att försöka hitta om man kan köpa dom idag men hittar dom inte. Kanske någon annan som vet??
      Det står i alla fall att de är målade av Igor.

      Radera
    2. Dom var verkligen söta. Fint att du fått behålla dom och att Lilly har dom i sitt rum nu :)

      Radera
  5. Så fint ni har gjort det! Det är verkligen inte lätt med små ytor men det ser större ut på bilderna. Lucy har inte hittat hem ännu och jag har ropat mig hes efter henne. Det är bara att fortsätta hoppas att hon kommer själv eller att nån sett henne och kontaktar oss. Känns som att jag besudlat hela området med lappar :D Kram och tack!

    SvaraRadera
  6. Molly har också ett väldigt litet rum, men det gör inte så mycket. Bredvid hennes rum ligger det gemensamma tv-rummet och hon är ofta där och leker. Eller så är hon här nere och leker.
    Jag älskar tapeten och den ljusa fräscha luftiga känslan ni har skapat i rummet. Var kommer tapeten ifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tapeten heter Erik och kommer från Sandbergs. Vad roligt att höra att du tycker rummet ger en luftig och fräsch känsla!

      Radera
  7. så fiiint. riktigt sött men ändå coolt.
    tack snälla du!
    kram/jennifer

    SvaraRadera
  8. Vilket jättefint rum hon har Lilly! Älskar docksängen!!! Kram emelie och elin

    SvaraRadera
  9. Men vad är det det du säger?? Vad då inte i närheten lika fint, du har en näsa som pinocio nu gumman!!! Rummet är super fint och tapeten ger verkligen liv åt rummet. Snyggt med lodrätta ränder också. Det är precis så här ett barnrum ska vara enligt mig, lite nytt lite gammalt och fullproppat med scharm!!! Tavlorna gör rummet extra intresant, dockvagnen är ju så cool och den lilla elefanten matchar tapeten klockrent!! Du har då tänkt på allt!!! :)

    Att inreda små rum är en konst som du besitter!! Ellas husrum är nestan hälften så stort som Lillys nya rum nu. Så tro mig jag vet att det är skit svårt att möblera. Ellas husrum är 6,2 kvm stort och hennes borgrum 4,5 kvm och nyaste rummet med dockhuset 12kvm. Små rum blir mer personliga och pyssliga på nåt vis så jag föredrar små rum. Det ska bli kul att få höra om du tycker det samma nu med tiden. ;) Kramar och åter igen grymt bra jobbat gumman!!! Kram

    SvaraRadera
  10. Oj vad häftigt!! Hur coolt som helst med tapeten!!!

    SvaraRadera
  11. Superfint och personligt rum! Så fint inrett, roligt med detaljer från dig och din mans barndom!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Å vilket fint rum.
    Dockvagnen känner jag igen. Min syster hade en sån, fast brun i stället för blå.
    Den blå är finare ;)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du kände igen vagnen, brunt är ju också coolt. Lite mer retro men på Lillys rum passar den blåa bättre.
      Kram Linda

      Radera
  13. Anne Persson2012-03-02 08:44

    Vilket fint rum, Linda! Du är jätteduktig på inredning, verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att få en så fin kommentar från dig Anne. Jag har ju sett hur fint du gjort i ert sommarhus! Tack!

      Radera
  14. Verkligen JÄTTE fint!!

    sv: Oj du var snabb du :D Jag blir alltid avbruten så det tar ju en stund ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hihi, eller så beror det på att min sminkning nu för tiden är minimal :)

      Radera
  15. Vilken härlig tapet ni har valt. Inte för sockersöt liksom. Kommer nog att hålla över tid tror jag :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  16. Vilket fint rum! Så duktig du är...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Wow, så fint det har blivit. I love it! :)

    SvaraRadera
  18. sv: Så mysigt :D Ja jag såg dom på bilderna, så sött att hänga dom som inredning! Jag hade sneakers, kanse inte lika fullt så fint att ha som inredning :)

    Ja det är ungefär samma färg :)

    SvaraRadera
  19. Åh vilket jättefint rum :-), så gulligt, det har du gjort bra!

    /Jenny

    SvaraRadera
  20. Fantastiskt fint barnrum! Tapeten är hur härlig som helst.

    SvaraRadera
  21. Så fint det blev när garderoberna kom bort, mycket luftigare. Tavlorna med paraplybarnen känner jag absolut igen från min barndom, vad kul att ha dem kvar! :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  22. Superfint barnrum! Där skulle jag vilja bo.
    Blev särskilt förtjust i docksängen. Var har du hittat den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Docksängen fick vi i julklapp, du kan läsa här om den.
      http://alltochelleringet.blogspot.com/2012/01/nagot-jag-ibland-angrar.html

      Den kommer från SMall Stuff och du kan bland annat hitta den här
      http://www.houseofhedda.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=107&artnr=SMSTDOCKSANG&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

      Kram Linda

      Radera
  23. Såå fint hon har! Gillar speciellt elefanten och den lilla juno sängen! :)

    SvaraRadera
  24. Vilket härligt rum hon har! Snyggt blandat med gammalt och nytt :)

    SvaraRadera