lördag 7 januari 2012

Att inte kunna sluta tänka på moseskorgen



Moseskorg från Simpleworld. (Bilder lånade: korg med blått tyg från http://attvaranagonsfru.se, korg med vitt tyg från http://vitarummet.blogg.se)


Första gången jag såg moseskorgen blev jag störtkär. Det var på Emmas blogg Att vara någons fru jag läste detta inlägg när hon förberedde för sin son Leos ankomst och bäddade i korgen.

Jag visst knappt att jag var gravid då, eller jo det visste jag eftersom jag bara låg på soffan hela dagarna med DET illamåendet, men det var tidigt i graviditeten. Sen dess har jag dock inte kunnat sluta tänka på den där korgen. Och med tiden har jag sett den på herrans många ställen, men så är det väl när man inom sig går och drömmer om något, då ser man det överallt. Som när man själv vill bli gravid, då ser man verkligen hur ALLA går omkring med fina magar. Kanske inte riktig alla, men nästan.

För några dagar sedan hittade jag av en slump när jag googlade just "moseskorg" en ny blogg som jag gillar, Vita rummet. Camilla som bara har några dagar kvar att vänta på sin lill* gåva har även hon bäddat i en moseskorg. Vitt och fräscht. Precis en sådan där vit korg vill jag också att vår lilla bebis ska få sova i den första tiden.

Lilly sov i sin Leandervagga de första månaderna men den vaggan har jag sålt. Jag gillade den mycket, både stilmässigt och att den gungar härligt. Den var dessutom rymlig och egentligen kunde hon sova i den ganska länga, typ tills hon kunde vända på sig, men vi tycket den tog för mycket plats i vårt sovrum. Eftersom vi inte fick plats med en golvställning till den hängde vi den istället i taket över fotänden på vår säng. Vår säng är visserligen 2,10 lång men det blev med tiden lite bökigt och trångt. Tyvärr kom den inte precis i mitten heller utan hängde mer över makens säng än min. Med nygipsat tak vill man inte gärna borra ett hål till. Och med tanke på den mastodonttyng det är i våra sängar är det inget man flyttar i en handvändning heller. Vaggan såldes istället till någon som har bättre plats. Men en moseskorg på stativ kommer fungera fint bredvid sängen. Och smidigt att kunna bära med sig också.

Någon tipsade om att den funnits med på Jollyrooms rea men den verkar vara slutsåld nu. Är det någon som har koll på om korgen och stativet finns på rea någon mer stans?

Stort tack till Emma och Camilla som lånar ut sina fina bilder till mig!


 Moseskorgen på stativ. (Bild: vitarummet.blogg.se)

14 kommentarer:

  1. Kul att du kikade in hos mig, så att jag upptäckte din blogg. :)
    Jättefin.

    Kul att du väntar en liten. Korgen ser jättemysig ut, men tyvärr vet jag inte var man får tag i en.
    Hoppas att du hittar en.

    Kram kram
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Helt underbar. Hade en liknande mosekorg, men då var ställningen helt annorlunda. Jag håller utkik.

    SvaraRadera
  3. Ja den är underbar, jag låg i en sån när jag var liten :)

    SvaraRadera
  4. @Sarah
    Tack för du håller utkik!!

    SvaraRadera
  5. @Emöke
    Visst är det roligt med sådana prylar som funnits SÅ länge och håller än idag.
    KRam Linda

    SvaraRadera
  6. Den hade varit mysig att ha till bebben. Nu hanger Dixie mest i en lego lada. Trevlig helg! kram towe.

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Linda!

    Det var jag som tipsade om att Jollyroom hade den på rea nyss, just den i vitt ligger ett par hundralappar billigare än dem i färg. (Bara på Jollyroom.)

    Den var slut när även jag skulle beställa den, men dem fick in korgen ganska fort så släng iväg ett mail till dem om du är intresserad!

    Lycka till med letandet! Vi är jätte nöjda med den och hoppas att även Liten ska vara det! :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Linda!

    Det var jag som tipsade om att Jollyroom hade den på rea nyss, just den i vitt ligger ett par hundralappar billigare än dem i färg. (Bara på Jollyroom.)

    Den var slut när även jag skulle beställa den, men dem fick in korgen ganska fort så släng iväg ett mail till dem om du är intresserad!

    Lycka till med letandet! Vi är jätte nöjda med den och hoppas att även Liten ska vara det! :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Linda!

    Det var jag som tipsade om att Jollyroom hade den på rea nyss, just den i vitt ligger ett par hundralappar billigare än dem i färg. (Bara på Jollyroom.)

    Den var slut när även jag skulle beställa den, men dem fick in korgen ganska fort så släng iväg ett mail till dem om du är intresserad!

    Lycka till med letandet! Vi är jätte nöjda med den och hoppas att även Liten ska vara det! :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. @Camilla
    Tack igen för tipset :) Jag har mailat Jollyroom men inte fått något svar. Hittade på Bonti och vågade inte vänta så jag beställde där idag. Var nämligen i kontakt med Kidz igår och idag och fick veta att Heirloom Brands som lagerhållit moseskorgarna i sverigen har gått i konkurs. Så hon trodde det kunde ta en tid innan Simpleworld hittade ny samarbetspartner här. Jag vill ju inte vara utan... Hoppas ni har en fin dag! Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Alltså jag kan inte heller sluta tänka på den där korgen. Den ser så härlig ut att man bara vill skicka iväg pengarna genom cyberspace och få hem korgen på posten direkt!

    SvaraRadera
  12. Så lite så! Vad roligt, då har du snart en moseskorg i din ägo! Lovar att du inte kommer bli besviken.. :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Moseskorgar hittar ni hos www.abcbutiken.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ert svar! Jag har dock redan köpt på Bonti.

      Radera