torsdag 13 oktober 2011

Efterlängtade detaljer


Toalettassessoarer i serien Air från Smedbo. (Bilder från www.hemvaruhuset.se)


Ungefär i ett halvårs tid har jag varje gång, jo varje gång, jag gått på toaletten tänkt att jag direkt efter toalettbesöket ska klicka hem en ny toalettpappershållare. Och en ny toalettborsthållare. Men det är något konstigt med minnet för så fort jag lämnar rummet är det som bortblåst tills nästa gång jag ska gå på toaletten. Ikväll har jag äntligen beställt de efterlängtade detaljerna.

Nu har vi en toalettpappershållare som står på golvet bredvid toalettenstolen. Vid wc-stolen står även wc-borsten på golvet. Och det är just att de står på golvet som gör att jag vill ha nya. Jag vill slippa lyfta på dessa prylar när jag dammsuger eller skurar golvet. Tycket dessutom att det ger lite lyxig hotellkänsla när man placerar dessa på väggen istället.

Nu ska alltså allt upp på väggen. Ska bli så skönt härligt att slänga den provisoriska toalettpappershållaren som vi köpte för tre år sedan när badrummet var nyrenoverat. Det enda bra med denna är att man kan ha fyra reservrullar på pinnen. Nu får vi istället nöja oss med en reservrulle. Det gör jag gladeligen.

7 kommentarer:

  1. Tjusigt!!! Ska se om vi kan komma till skott också här hemma. Ingick en del i husbygget men dem har jag inte ens tittat på ännu ....ligger högt upp någonstans...någon dag så

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Linda! Dina fina ord gör min dag.
    Skönt att få det man längtat efter.
    Ha en fin dag/Jennifer

    SvaraRadera
  3. De här var verkligen helt sjukt fina! Vill se på bild sen när de är uppe! :)

    Ha en skön helg!

    (Det kan också hjälpa att ta bort ordverifieringen för kommentarernas skull. Vet att vissa har haft problem med det!)

    SvaraRadera
  4. Tänk att det med vissa saker blir just så, att man väljer att dra ut på att köpa något man verkligen behöver.

    Ett väldigt vanligt förekommande fenomen, skulle jag tro :-)

    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  5. Det där är detaljer som gör riktigt mycket för helheten!

    Jag tänkte tala om att jag testade rullspacklet på mässan vi hade för några dagar sedan. Man skulle rolla ut spacklet ganska tjockt och sedan hålla spackelspaden lätt i handen och nära väggen och dra snabbt. Jag tyckte faktiskt att det verkade enkelt! 2-3 lager spackel behövs det för att få det riktigt jämt och fint.

    SvaraRadera
  6. Fina detaljer! Kul när det väl blir av!!:) Förstår känslan!

    Åh vad jag vill ha en chokladblomma nu!

    Kram

    SvaraRadera