måndag 7 mars 2011

Varde ljus

Lampa i vit organza.

 
Som vanligt tog det tid innan vi bestämde oss, det tog tid innan butiken fick hem lampan och det tog tid innan den kom på plats. Men nu hänger den där, lampan harmony som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Varde ljus i Lillys rum. Lite lagom tjejigt tycker jag det blev. För varje rum vi har renoverat har vi också fixat det elektriska, exempelvis satt in extra eluttag (vilket jag tror att man aldrig kan få för många av), bytt till nya fräscha lysknappat och satt in dimmer i alla taklampor o.s.v. Har man väl börjat med dimmers klarar man sig inte utan. Likaså Lilly har dimmer på sitt rum och lampans trådstomme ger en mycket vacker skugga i taket när man har tänt den lite lagom på kvällen. Den ger såklart skugga även om man har dimmern i bott men då är det inte lika behagligt och ljuvt att titta på såklart.


Lampan Harmony från By Rydens.

8 kommentarer:

  1. Jättefin lampa! En sådan skulle jag själv kunna tänka mig. :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg lampa Lilly har :-) Skulle vara roligt att få se hela hennes rum, eller har du visat det? Nelia har inget rum än. Längtar så tills vi köper hus och jag får börja inreda ett tjej rum. Vi har ju två rum över i lägenheten men vi ids inte fixa något, hon är ju ändå så liten än och vi vill inte lägga mer pengar på den här bostadsrätten.

    Vad roligt att Lilly också klappar händerna :-) Visst blir man stolt! Man vill visa alla och fota och filma så man minns hur gulligt och duktigt det är! Nelia vinkar inte än. Det måste vi öva på :-)

    Jag köpte faktiskt jackan i strl 86. Vi får ju inte vår här förens i maj och maj kan vara för kallt för den jackan så jag räknar med att hon ska kunna ha den i juni. Lindex är ju liten på storleken tänkte jag också. Lillan vägde 9430g på 8 månaders kontrollen. Hon vägde 9120 vid 7 månader så hon håller på plana ut lite.

    Men stackars lilla gumman! Det är ju så hemskt då de gör sig illa :-( Förstår att det gjorde lika ont i ditt hjärta som det gjorde på henne. Men precis som du säger så är det svårt att hinna med just nu. N ska dra sig upp mot allt. Hela tiden. Det blir tröttsamt tillslut. Hoppas Lilly inte har ont i kinden idag.

    Stor kram från oss!

    Ps. Just nu skulle man kunna döpa om Nelia till Gnällunge nr 1! Hon gnäller hela tiden. Vet inte om det är den här tillväxtperioden eller bara det att hon håller på att lära sig så mycket just nu.

    SvaraRadera
  3. Jättefin lampa!
    Hörde av Frida att ni var sjuka? Stackare. Inget allvarligt hoppas jag. Krya på er snabbt :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. SV: @Ylva o Tess
    Tack :)

    SV: @Min plats i Solen, Lotta
    Det är nog egentligen inte en barnlampa, vad roligt att du gillade den. Den passar nog på många ställen och smälter nog in i många miljöer. Vi fastnade för de för att den var lite 60-tal i stilen på nåt sätt.

    SV: @Sara
    Nä jag har inte visat mer från hennes rum, det är inte ordning och redan där inne än :) Såklart att man inte vill lägga pengar på sin lägenhet om man ändå har planer på att flytta. Då är det ju bättre att spara till det nya stället. De är ju så små så de behöver ju egentligen inte något eget rum än.

    Visst ja, ni får ju vår ganska mycket senare. Bra tänkt att köpa en storlek större då. Jag köpte 80 till Lilly men har vikit upp ärmarna nu. Men de växer ju så fort. Vad bra att ni fick gå på kontroll vid 7 månader, vi har bara vid 6 och 8:a. Vill man kan man säkert få gå, men det blev inte av att jag ringde om en tid fast att jag egentligen hade velat. Tyckte det var svårt att veta om man gav för mycket eller för lite mat när de började äta vanlig mat. Lilly hade bara gått upp 500 gr mellan 6 mån till 8 mån så hon börjar nog också plana ut. Min BVCsköterska tycket inte det var konstigt med tanke på att de blir mer och mer rörliga. Och visst, det märker vi ju :-)

    Visst är det svårt att vara "med" när de ska dra sig upp mot ALLT. Hoppas Nelia blir glad snart igen, kanske utvecklingssprånget kring v 37 som spökar?

    Sköt om er!
    Kram Linda

    SV: @Ninni
    Tack Ninni. Vi är ju båda i barnrumsinredningstagen nu :) Lilly var snuvig på förmiddagen, vet inte var det kom ifrån. Kanske för att jag försökte få henne att sova i sin spjälsäng och då blev hon ju såklart ledsen... Men det verkar inte bli något av, hoppas jag. Fast hon var väldigt svårsövd ikväll, hoppas inte det betyder något... Hade sett fram emot att vara med idag! Men vill ju inte riskera att smitta er och barnen ifall det bryter ut något.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Nu är jag här och gluttar igen, denna gången på barnrum. Så fint det var här.
    Vi håller också på att ska BÖRJA renovera i ett rum som ska bli Irmas. Och jag behöver INSPIRATION...

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera