torsdag 24 mars 2011

Färg på terassmarkis


Grå markis? (Photoshopad bild av Studio karin) 



Har ni besökt Studio Karin, om inte tycker jag ni ska göra det. Där får man många fina inredningstips. Idag kan man läsa om vilken färg på markisväv som passar bäst till rött tegelhus. Jag det sistnämnda är ju något som jag grubblar på för tillfället. Och kan ni tänka er, jo Karin har gjort ett inlägg om just vårt hus.Karin är alltid schyst och svarar på frågor. Idag gjorde hon t.o.m. ett helt inlägg om min fråga; vilken färg på markis passar bäst på en röd tegelvilla med vita fönster, svart tak och mörkgrått altanräcke? Läs här vad Karin rekommenderar. Vad tycker du?



Ljusgrå markis? (Photoshopad bild av Studio karin)



Vit (kittfärgad) markis? (Photoshopad bild av Studio karin)

4 kommentarer:

  1. SÅ snyggt det ser ut! Jag kan inte bestämma mig för vilken som är snyggast. Jag gillar att det bryter av lite mot staketet...

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha fått bra tips från Studio Karin!
    Jag gillar den grå som är i ton med staketet. Vitt kan man väl bli bländad av, eller?

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Båda är väldigt fina! Jag är väldigt vit av mig och älskar allt vitt, men jag tror att den gråa hade blivit riktigt bra där faktiskt.

    SvaraRadera