söndag 6 mars 2011

6 Vågö i en A4

Sex Vågö i en A4.


 
Inlägget häromdagen handlade om stolen Vågö och att hänga på låset till Ikea för att inte bli utan. Som tur var blev jag uppmärksammad genom en rad bloggar att Ikea redan plockat fram sommarsortimentet. De skulle enligt uppgift från dom själva plocka fram möblerna nästa fredag men verkar ha tjuvstartat lite, antagligen för att solen kom redan denna helg. Eller kanske kom solen på grund av att Våga åter igen fanns till försäljning. Hur som helst, jag var ju tvungen att bege mig till varuhuset för att se om även mitt Ikea hade plockat fram stolarna. De stod inte i miljöerna men fanns på lagret, dock endast gröna, svarta och en (1) vit. Vi hade tänkt oss vita men eftersom det endast fanns en enda fick det bli svarta istället. De vita skulle komma in i nästa vecka men jag vill ju inte riskera att bli utan... Hellre svarta än inga. Eller om jag byter kanske, har inte bestämt mig än. Jag är lite orolig för att de svarta kommer blekas i solen, någon som vet? Sex Vågö på en Ikea rullvagn, det klarar väl jag - hur svårt kan det va? Och visst är man optimist och tror att allt man handlar går in i bilen... men det gjorde det faktiskt! Jag kunde till och med stänga luckan med det var knappt en millimeter till godo.

3 kommentarer:

  1. Hahahahaha!!!! Jag vet inte HUUUUUUUR många gånger jag stått framför bilen med en full lastvagn och kommit på "ja just, ja...det ska in i detta enda bagageutrymme också"... En gång packade jag säkert i 40 min utanför, och försökte få in ett två m långt paket nånstans bland alla barnstolar :)))) Men du ser ut att ha gjort ett strålande jobb att packa! Bättre med svarta Vågö än inga alls hade jag också resonerat. Och om du verkligen vill ha de vita skulle jag också ge mig på en tur tillbaka och gå in och se om det fanns sex vita, och sen gå med de andra till återköp. De är ju fortfarande nya ;)
    kram

    SvaraRadera
  2. Jätte snygga, men jag tror de svarta blir solblekta efter några år. Men vit plast brukar ju inte heller bli så fräscha efter ett tag.
    Var nöjd att du fick tag i några;)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte försöka få tag i två svarta till altanen! Tror att man får lite vad man betalar för. 199 kr oavsett om dom är svarta eller vita spelar nog ingen roll för solblekhetens skull...

    SvaraRadera