måndag 16 augusti 2010

Nytt jobb

Idag börjar maken att arbeta efter semester och pappadagar och det känns nästan som jag också ska börja arbeta. Fast på ett nytt jobb. Ett jobb som innebär att ta hand om Lilly. Ensam och på heltid. Ensam bara på dagtid visserligen men det är ju heltid i jobbvärlden.
Efter sex veckor har ju vi tre hittat en fungerande vardag ihop, men nu är det dags att jag och Lilly får det att fungera själva... utan uppassning och service :) Nu ska jag klara det helt ensam och det känns som ett stort ansvar.
Det känns också lite märkligt att tänka på att jag inte ska tillbaka till mitt vanliga arbete förrän om drygt ett år. Jag ser verkligen fram emot ett år på mitt "nya jobb" med Lilly! Här bjuder vi på några suddiga mobil-glimtar från vår morgon.
Nyvaken Lilly - jäsp!!
Morgongymnastik - armarna upp och sträck!
Lilly pratar igång sig för dagen - dada da.
Mätt och belåten!
Påklädd och redo för dagen!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin och trevlig blogg du har! =) Jag tittar in lite då och då! Och vilken underbart sööööt liten Lilly! Du kommer helt säkert få ett fantastiskt mammaledigt år... Kram!
    / Magdalena

    SvaraRadera
  2. Tack, tack, tack :) Roligt att du tittar in här! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej Du! Så kul att du skrev till mig! Tack! Vilken goding du har lyckats ploppa ut :). O vilket underbart namn.
    Jag visst är det en omställning allt, inte bara att få barn utan att få ett nytt "jobb" på köpet. Det som är jobbigast med det nya jobbet är väl att det hela tiden förändras, så man knappt hinner med i svängarna :).
    Jag tror du kommer klara det galant. Hoppas Lilly är lika snäll om hon ser ut :).
    Lycka till! Ska bli kul att följa er på vägen.
    Kram/ EDEN

    SvaraRadera