fredag 23 juli 2010

Lakan från Pali Design

Lakanet Hjärta från Pali Design. (Bild: www.palidesign.se)



Det finns ju så mycket fint till de små. Lakanen som vi bäddat ned vårt lilla hjärta i vagnen med kommer från Pali Design och heter Hjärta. Mönstret och färgerna tyckte jag var könsneutrala så dessa bäddade jag vagnen med redan innan vi visste om hjärtat i magen var en pojke eller flicka.

Den första veckan efter förlossningen tänkte varken min man eller jag på ifall vår bebis var en pojke eller flicka, det är ju liksom så oviktigt. Hon var, liksom i magen, fortfarande "bara" en bebis för oss och jag kallade henne till och med för Han emellanåt. När hon precis kommit till världen tänkte varken jag eller maken på att titta om bebisen på min mage var en pojke eller flicka, det dröjde flera minuter. När jag då frågade maken "Är det en kille eller tjej?" svarade han "Det vet jag inte...". Då lyfte en av barnmorskorna upp henne och sa "Såhär ser tjejer ut!"

Nu när man lärt känna sin bebis och "upptäckt" att hon faktiskt är en tjej vill jag helt plötsligt överösa henne med rosa och röda toner. De ursöta lakanen Prickig finns ju både i rött och cerise så kanske kommer hon att få bäddas ned i dessa också så småningom också.


Lakanet Prickig från Pali Design. (Bild: www.palidesign.se)

Lakanen kan beställas från Pali:s hemsida. Servicen är god och leveransen snabb. Jag handlar mer och mer via nätet, särskilt förbrukningsvaror men nu också många andra artiklar. Dels kan man titta runt i lugn och ro men man kan även hitta ett större utbud än vad man kan göra i lokala butikerna. Just Pali:s produkter tror jag heller inte säljs på så många ställen i handeln (antagande utifrån listan över återförsäljare på Pali:s hemsida).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar